Math team challenge 2009

 

Na al die dagen wachten was het eindelijk zover.

Na een speurtocht door Alphen aan de Rijn omdat het Scala-college op te tomtom en de plattegrond niet bestond, kwamen we uiteindelijk toch nog aan door de moskee en het politiebureau.

We werden daar ontvangen door twee “NEDERLANDS” sprekende studenten. Het gebouw was zo nieuw dat er zelfs een parkeergarage onder de sporthal was.

Toen we binnen kwamen was onze tweede uitdaging mooie naamkaartjes te maken. Tot onze verbazing waren de kaartjes redelijk leesbaar.

We moesten via een trap naar boven en kregen een nummer toen we de gymzaal binnen liepen.

Ons nummer was 27.

Een groep was er nog niet bij de uitleg maar kwam onder de uitleg binnen. In de eerste ronde moesten we 10 vragen beantwoorden, maar zonder leraren, want die moesten naar een groen kleedlokaal.

Wij waren nog bezig met de vragen toen de leraren terug kwamen. Iedere groep kreeg een leraar toe gewezen, maar wij niet.

Zouden wij nu alles alleen moeten gaan doen? Maar dan, toen we moesten stoppen met de vragen kwam een lerares op ons afgelopen. Voor ronde 2 moest de groep in tweeën worden gesplitst en ging de lerares in het midden zitten.

We moesten een kruisgetalpuzzel oplossen. De ene groep had de verticale vragen en de andere groep de horizontale vragen. Je mocht alleen maar communiceren via de lerares. Voor sommige vragen had je de antwoorden van de andere groep nodig.

Dus je moest aan de lerares vragen of zij aan de andere het antwoord van bijvoorbeeld 12-down wist. Als je het antwoord fout had kreeg je nul punten maar wel het goede antwoord. We hadden voor het kruisgetalpuzzel 62 van de 72 punten gekregen. Na de pauze moesten we verhoudingstabellen oplossen. We moesten met een andere groep om en om gaan staan.

Na iedere tabel moesten we met de groepen wisselen. Na een kleine pauze startte dan uiteindelijk ronde 4. Bij ronde 4 werden we weer in 2 groepen verdeeld.

Groep A moest een opdracht bij de lerares halen en oplossen, daarna weer terugbrengen, je kreeg dan de opdracht die je naar groep B moest brengen.

Groep B moest de opdracht dan oplossen naar de lerares brengen. Die kregen dan een opdracht die ze naar groep A moesten brengen.

En zo ging dat maar door tot dat de 45 minuten om waren. Daarna kwam de prijsuitreiking; We waren net niet eerste, maar 4 tot de macht 2 van de wortel van 900. Daarom kregen we een wereldbolachtige stresbal en een certificaat.

Het was een geslaagde dag!!

 Johno, Mark, Madeleine, Femke (brugklas-tto en tweedeklas-tto)

Copyright Webmaster PvH