Nieuwbrief Griekenlandreis 2004 (integraal verslag 4,5,6)

<typohead type="2"><font face="Times New Roman" size="3">Verslag tentgroep 5</font></typohead>

<typohead type="1"><font face="Times New Roman" size="3"></font><font size="3"><font face="Times New Roman">Vrijdag 6 augustinus&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Naar de schrijver</font></font></typohead>

<font face="Times New Roman" size="3">Het was een heerlijke zonnige dag in Tolon en de pakploeg + Willem hadden alle koffers in de bus!! Dat was de eerste keer dat het paste, dus zeker een prestatie. Na een uur of twee in de bus begon de ellende. Het pakbusje was weer eens kapot. Na een uur gewacht te hebben vervolgden we onze reis. Ondertussen moest een groot deel van de leiding wachten bij het pakbusje op de wegenwacht. Mariet dacht, laat ik eens lekker op de stoep gaan liggen en binnen enkele minuten verschenen de klanten…De bus was rond acht uur in Litochoro en dus werd het wachten op het pakbusje. Omdat het eten in het pakbusje lag besloten we te gaan uiteten in het met 5 Michelinsterren bekroonde campingrestaurant. Omdat het bericht ons bereikte dat het pakbusje rond drieën bij ons zou zijn, had de pakploeg al enige liters bier ingeslagen (dit is b.t.w.geen uitzondering t.o.v.de andere dagen). Rond drieën en al flink in de boter kwam het nieuwe gehuurde busje aan. Die van ons kon niet gemaakt worden, eindelijk rust…</font>

<typohead type="1"><font size="3"><font face="Times New Roman">Zaterdag 7 Augustinus</font></font></typohead>

<font face="Times New Roman" size="3">We gingen naar Vergina. In het museum lag een hoop “Bling Bling”. Rob (die ene van Schieck) probeert nog steeds tevergeefs de schrijver van deze tekst te leren hoe dit uitgesproken moet worden. We waren gelukkig al snel terug, dus konden we gaan chillen op het strand. Een paar ruige jongens waagde zich aan een potje voetbal en de sissy’s waaronder Joost Aarts (dat langharige tuig) gingen volleyballen. Na het “eten” ging het uiteraard weer los. Hout gesprokkeld voor een kampvuur en tegelijk Griekse avond. Op het strand werden Stijn en Wouter weer veroordeelt tot het spelen van enige prachtige chansons. Toen de Kelly family gevraagd werd gingen de ster-spelers in protest. Iedereen ging rond drie uur naar de camping en werden opgeschrikt door een loslopend horse (paard). Terug op de camping was onze reisleider bezig met enige Griekse danspasjes. Al snel deed de groep mee. Rond een uur of vier was iedereen gaar en gingen we sloapeeee…</font>

<typohead type="1"><font size="3"><font face="Times New Roman">Zondag 8 Augustinus</font></font></typohead>

<font face="Times New Roman" size="3">Rustdag</font>

<font face="Times New Roman" size="3">Rust&nbsp;</font>

<font face="Times New Roman" size="3">Bier&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; </font>

<font face="Times New Roman" size="3">Strand</font>

<font face="Times New Roman" size="3">Slapen</font>

<font face="Times New Roman" size="3">Eten</font>

<font face="Times New Roman" size="3">Voetballen</font>

<font face="Times New Roman" size="3">Dus niet bergbeklimmen. De pakploeg bleef thuis om te chillen en velen volgden hen. Rond 7 uur kwam iedereen op de camping terug, op een paar na waaronder Wouter en Willem, want die hadden verzaakt. Resultaat: strafcorvee! Dit klonk de pakploeg heerlijk in de oren. ’s Avonds werd er weer gekampvuurd en gechilled.</font>

<font face="Times New Roman" size="3">Groeten de pakploeg (alleen Stijn v.S. heeft dit geschreven, want de rest was te lam)</font>

<typohead type="1"><font face="Times New Roman" size="3">De Olympus</font></typohead>

<font face="Times New Roman" size="3">Zondag 08-08, zijn we naar Litochoro gereden, zo rond 13.00 uur kwamen we aan. We stonden aan het begin van ons “Olympus Avontuur”. Met plusminus 30 mensen gingen we op pad. Na eerst fout te hebben gelopen vervolgden we onze reis en wel goed. We besloten het bikkelpad te bewandelen. Het eerste stuk klimmen was behoorlijk zwaar, waardoor de groep in tweeën splitste. We konden echter al gauw genieten van een wonderschoon uitzicht. Na een flinke inspanning besloot de “langzame” groep (de snelle groep rende zo’n beetje, wij wandelden) een verkwikkende pauze in het kraakheldere bergbeekje te nemen. Het water was zo koud dat je voeten er pijn van deden. Maarre…’t was wel heerlijk verfrissend na zo’n zware klim. We konden het water zelfs drinken! Jammie! Heerlijk, koud, helder, bergwater! Na een uurtje besloten we weer terug te gaan, omdat we weer naar de camping moesten. Eenmaal terug in Litochoro aten we een ijsje en wachtten we op de bus. De “snelle” groep vond de weg terug per taxi. ’s Avonds allemaal vrolijk naar bed (onze benen waren erg lam…) en goed geslapen.</font>

Maandag 9-8

Thessaloniki     - Eten Goody’s

Hafez terug

Regen; spullen terug in de tenten

<typohead type="2"><font size="3">Maandag 9 augustus 2004</font></typohead>

In plaats van de rustdag hadden we vandaag een bezoek aan Thessaloniki gepland. De ontbijtploeg moest extra vroeg (half 8) opstaan, zodat we snel konden vertrekken. Het brood dacht daar echter anders over. Die kwam, op Grieks tempo, om half negen aanzetten. Hierdoor vertrekken we wederom met ruim een uur vertraging. Eenmaal in Thessaloniki aangekomen kwam iemand op het briljante idee om de rondleiding door zoveel mogelijk smalle winkeltjes te laten gaan. Hierdoor was het tempo niet zoals gewenst, wat als gevolg had dat iedereen op de hielen werd gezeten door de Kampo. We vergeten de spreuken nooit meer: DOORLOPEN! GEEN GATEN LATEN VALLEN! AANSLUITEN!!

Alexander de Grote

Na de rondleiding mochten we de winkeltjes bezoeken en is er weer een hele hoop uitgegeven. Tijdens het eten in de Goody’s (=wanna be McDonalds) kwam een nieuwe leiding aan, genaamd Hafez a.k.a.Der Neo-Kampo. Hij bracht zeer slecht weer met zich mee, wat tot grote paniek leidde. Want onweer in Thessaloniki, betekent ook onweer in Litochoro. Er werd gevreesd voor de levens van de buitenhangende, schone was en de slaapzakken. Toen we op de camping aankwamen bleek de schade beperkt. Een groep onbekende, maar zeer behulpzame Limburgers had alles in de tent gelegd. Nu konden we met een gerust hart de avond in gaan.

Om twaalf uur was het feest: prinses Bollie (beter bekend als Rachel Teuwen) had de leeftijd bereikt van 16 jaar. Nadat we hadden gezongen vierden we dit met een groots kussengevecht. Dit leidde meteen tot de eerste actie van der Neo Kampo. Zo viel iedereen moe, maar voldaan in slaap buiten onder de sterrenhemel.

<typohead type="2"><font size="3">Dinsdag 10 augustus 2004</font></typohead>

Vandaag ben ik (Rachel) 16 geworden J. De ontbijtploeg moest al vroeg uit de veren, maar dit was allemaal voor niks. Want het broodjongetje had de broodbestelling niet doorgegeven. We zaten dus zonder ontbijt, waardoor de planning misliep en we pas om elf uur vertrokken naar de volgende camping in Itea. In de middag kwamen we in Itea aan. Na het opbouwen en opruimen van het hele hebben en houden, namen we een frisse duik in het zwembad. In vergelijking met deze camping waren alle campings bagger. ’s Middags ging iedereen zijn eigen weg. ’s Avonds nam Rachel enkele mensen mee uiteten, vanwege haar verjaardag. We hadden deze reis nog nooit zo lekker gegeten. Daarna was er nog een gezellig samenzijn en om twaalf uur waren George (Dölle) en Marco (achternaam onbekend, maar van Mieke, waarvan de achternaam ook onbekend) jarig.

<font size="3">Woensdag 11 augustus 2004</font>

Rustdag, dus lekker uitslapen. Om half elf effe ontbijten en daarna wat gezwommen en lekker wat gechilled. We verheugen ons op vanavond, want dan is er een partij van George (Dölle) en Marco (achternaam onbekend, maar van Mieke, waarvan de achternaam ook onbekend).

<font size="3"><font face="Times New Roman"><i>Datum en Tijd: </i>Dinsdag 12 augustus 2004; 11.46 uur</font></font>

<typohead type="1">

<font size="3"><font face="Times New Roman"><i>Huidige plek</i>: Languit in de auto met de laptop op schoot, op weg naar Athene.</font></font>

<font size="3"><font face="Times New Roman"><i>Weer</i>: Lekker (kan ook zo lijken door de airco in de auto).</font></font>

<font size="3"><font face="Times New Roman"></font></font>

<font face="Times New Roman" size="3">Op dit moment zijn we op weg naar Athene. Voor degenen die onze dagelijkse planning bekijken, zal dit enigszins vreemd voorkomen, omdat we echter al in Athene zijn geweest en vandaag op weg naar Kalambaka moesten gaan. Het schema klopt perfect, want de groep is ook op weg naar Kalambaka. De auto gaat echter weer terug naar Athene, het kleine busje ophalen. Ja,ja, de bus ophalen want deze is weer eens kapot gegaan. De tweede keer al op deze reis. Vorige week konden we hem naar de garage brengen omdat de koppelingsplaten kapot waren. Dat was niet zo’n probleem, want toen kwamen we net aan in Tolon en hadden zodoende zes dagen om het gerepareerd te krijgen. Die hadden we ook wel nodig, want het gaat hier in Griekenland allemaal op zijn Jan-boeren-fluitjes. </font>

<font face="Times New Roman" size="3">Maar goed, het probleem was op donderdagmiddag verholpen en zo konden we vrijdag weer doorreizen met de grote bus, auto èn het kleine busje. Toen we echter goed en wel weer op weg waren, stonden we na een uurtje weer langs de kant. Diepe zucht, dachten we net dat alles in orde was. Niet dus. ANWB weer gebeld (Als ze die ons telefoonnummer in beeld zien en Marco’s naam horen, zitten ze al met hun handen in het haar. Tjonge,jonge wat we hier al niet naar hebben gebeld). </font>

<font face="Times New Roman" size="3">De grote bus besloot door te rijden, terwijl de auto bij het kleine busje bleef wachten. Nou, daar hebben we inderdaad wel een paar uur staan wachten en toen ze er dan eindelijk waren was het een hele toestand om het busje opgeladen te krijgen. Tot spijt van de Elpa (soort wegenwacht), tot plezier van ons. So..!, we hebben wel gelachen (natuurlijk verdekt anders lieten ze ons ook nog staan). </font>

<font face="Times New Roman" size="3"></font><font size="3"><font face="Times New Roman"></font></font>

<font size="3"><font face="Times New Roman"></font></font>

<font face="Times New Roman" size="3">Na veel pijn en moeite gingen we op weg naar het Elpastation. Daar hebben we het busje laten staan, nadat alles overgeladen was in een vrachtwagentje, dat de ANWB had geregeld. </font>

<font face="Times New Roman" size="3">Inmiddels was het al lang etenstijd geweest, dus even een snelle hap in een restaurantje op aanraden van de chauffeur van het vrachtwagentje, waarna we flink gas op de plank moesten geven om nog enigszins op tijd aan te kunnen komen in Litochoro. In verband met de zware lading reed het vrachtwagentje niet zo hard en stonden we pas om 2.00uur op camping Nireas, waar iedereen zat te wachten op de slaapspullen. De tenten liggen in de grote bus, dus deze waren al opgezet en schone kleren had iedereen ook bij zich. Alleen is slapen zonder luchtbed, kussen en slaapzak niet zo lekker. Een kort nachtje dus, door deze vertraging. </font>

<font face="Times New Roman" size="3">Na een aantal leuke dagen doorgebracht te hebben op deze plek (zie tentgroepverslag) zijn we dan nu weer op weg om het gemaakte busje op te halen. Nu maar duimen dat alles goed gaat. Wij hebben er alle vertrouwen in!!. </font>

<font size="3"><font face="Times New Roman"></font></font>

<font face="Times New Roman" size="3">Groet vanuit Griekenland waar voor de rest alles prima in orde is,</font>

Mieke & Marco</typohead>

<typohead type="1"><font size="5"><font face="Comic Sans MS"></font></font> </typohead>

<typohead type="1" align="center"><font face="Comic Sans MS" size="5"></font> </typohead>