Projectweek over "Water"

 

 

<font size="3"><font face="Times New Roman">De projectweek (25 april – 29 april) in de vierde periode had als thema water.&lt;?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /&gt;</font></font>

<font size="3"><font face="Times New Roman">Aan het project werd deelgenomen door alle BK-leerlingen van de school. </font></font>

<font size="3"><font face="Times New Roman">Het gaat dan om brugklas 1H en vier 2<sup>e</sup> jaars klassen.</font></font>

<font size="3"><font face="Times New Roman">Iedere dag startte het programma om 8.40 uur en eindigde om 12.20 uur.</font></font>

 

<font face="Times New Roman" size="3">De leerlingen hadden als leidraad de boekjes “Water”; een handboek en een werkboek.</font>

<font face="Times New Roman" size="3">Zelfwerkzaamheid, samenwerking en het ontwikkelen van allerlei vaardigheden stonden echter voorop. </font>

 

<font face="Times New Roman" size="3">De leerlingen gingen op excursie bij de Rioolwaterzuiveringsinstallatie, deden veldwerk bij de Noordervijver, maakten een broodje gezond, hadden biologie en natuurkunde practica.</font>

 

<font face="Times New Roman" size="3">Ook waren ze creatief actief&nbsp; door wolkenpartijen te schilderen met vogelsilhouetten en het maken van een zeilbootje.</font>

 

<font face="Times New Roman" size="3">In het Duits en het Engels ging men aan de slag met weerberichten, hetgeen resulteerde in een brief die opgesteld werd, waarin het weer centraal stond. De Nederlandse taal liep als een rode draad door het hele project, omdat leerlingen vragen moesten beantwoorden, korte samenvattingen moesten maken, een woordpuzzel konden oplossen en hun mening moesten formuleren.</font>

 

<font face="Times New Roman" size="3">Ook het ICT-gebeuren kwam aan bod. Bij het boekje hoorde een Cd-rom waarmee de leerlingen aan de slag moesten.</font>

 

<font face="Times New Roman" size="3">Op vrijdag hebben de leerlingen een toets gemaakt over alles wat in die week aan de orde is geweest. Bovendien hebben ze een evaluatieformulier ingevuld over alle drie de projecten waarmee ze dit jaar kennis gemaakt hebben.</font>

 

<font face="Times New Roman" size="3">Hoe konden we het project beter afsluiten dan van 11.00 tot 14.00 uur te gaan zwemmen naar de IJzeren Man .</font>

<font face="Times New Roman" size="3">Het was een fantastisch, afwisselend project.</font>

<font face="Times New Roman" size="3">Dank aan de leerlingen voor hun actieve bijdrage en dank aan de collega’s van het BK-team voor hun enorme inzet.</font>

 

<font face="Times New Roman" size="3">Namens het kernteam,</font>

 

<font face="Times New Roman" size="3">Hub Jetten</font>

 

Copyright Webmaster PvH